Pilates

Hozd ki magadból a legjobb formádat!
Mi is a pilates? Egy szellemi-testi összpontosításra épülő tréning, mely az egész testet erősíti, átmozgatja. Rendszeres edzéssel erős, szálkás izomzat építhető fel a gyakorlatokkal.
A módszerre tekinthetünk egy átmenetként a nyugati és a keleti mozgáskultúra között, ugyanis ötvözi a nyugati dinamikus mozgást a keleti hatásmechanizmusokkal, pontos precíz kivitelezéssel, koncentrációval és a helyes légzéstechnikával. A Pilates dinamikusabb gyakorlatokkal dolgozik és kifejezetten a törzs, illetve a gerinc stabilitására fekteti a hangsúlyt, az izomfűző vagy erőközpont /a has, a hát alsó része, a far, a medence izmai, vagyis az összes hasizom, köztük a mély haránt hasizom, a mély hátizmok, a far- és a belső comb izmai, valamint a medencefenék záróizmainak/ edzésével. És itt a lényeg, ugyanis ez, kitartó munkával meg is fog látszani a testeden!
Karcsúbb, tónusosabb test? Fogyás? Igen!
Ez a mozgásforma nem kifejezetten alakformálás céljából került kifejlesztésre, de kétség kívül ez a legjobb mellékhatása. Ugyanis, ha a gyakorlatokat precízen kivitelezed, olyan mélyrétegű izmok lesznek erősebbek és feszesebbek, amikről eddig nem is tudtad, hogy léteznek! ???? A tónusban lévő izomzattól és a visszanyert helyes testtartástól – ha még egy dekát sem fogytál, akkor is – optikailag karcsúbbnak fog tűnni a tested. Ezektől a gyakorlatoktól erős, ám szálkás és ruganyos lesz izomzatod /a bodybuilderes, a nyújtás hiánya miatt sok esetben merev izomzattal szemben/.
Az eredmény: első körben tónusossá váló izomzat és “optikai” karcsúság, majd a leolvadó úszógumi alól felbukkanó szálkás izomzat, feszesebb comb és popsi, karcsúbb derék és centikben mérhető fogyás. Jól hangzik, nem?!
 
De pontosan tudod, hogy ezt bizony nem adják ingyen! Az elején, amíg elsajátítod a precíz testtartást és tökéletes mozdulat kivitelezést, lassabban dolgozunk, ilyenkor főként a szellemi erőfeszítéstől merülsz ki kissé. Néhányan itt feladják, mert ez elég melós dolog! Ilyenkor kell a kitartás, hisz a valódi élvezet és ezáltal az eredmény csak ezután jön!
Tehát hajrá! A cél adott! A Pilatesszel sokkal többet érhetsz el, mint 1-2 kg fogyás! Rendszeres gyakorlásával saját magad legjobb alakja és formája lehet a Tiéd!
 
Egyéb iránt, mint sok más mozgásorma, jelentősen javítja az életminőségünket. A rendszeres gyakorlás hat a hangulatunkra, magabiztosságunkra, így kapcsolatainkra és sikereinkre is. Szerencsére könnyen függővé lehet válni a hatására kialakuló jó közérzettől, valamint számos egyéb pozitív hatásától:
• bármely edzettségi fokon és bármely életkorban el lehet kezdeni,
• remek stresszoldó, csökkenti a testi és lelki feszültséget
• az edzettségi szintnek megfelelõen alakítható a gyakorlatsor,
• növeli az önbizalmat, magabiztosságot,
• energikusabbá, fiatalosabbá tesz,
• zsírt éget, karcsúsít,
• szálkás, feszes izmokat formál,
• csökkenti a szívinfarktus, cukorbetegség, magas vérnyomás, kedélybetegségek kialakulásának veszélyét,
• segítséget nyújt a csontritkulás megelõzésében,
• a speciális légzéstechnika fokozza a szervezet oxigénellátását,
• növeli az erõnlétet, javítja az állóképességet,
• fokozza a vérkeringést és serkenti az anyagcserét.
 
Korhatár nincs!
 
Még nem próbáltam, hogyan kezdjek neki?
Semmi gond, ez a csoport teljesen kezdőknek szól, melynek keretében elsajátítható a helyes kivitelezést segítő légzéstechnika, valamint az alapgyakorlatok. Kitartásra viszont így is mindenképp szükség van, hisz más edzésfajtákhoz képest nagyobb koncentrációt követel, de megéri!
 

 

Szegedance ©2013